BeautifulDay

Mitt humör är på topp idag, det är en sån där dag när allt man vill ska gå rätt, faktiskt gör det. Jag kan inte förklara varför jag vissa dagar känner att allt bara är meningslöst, hur jag låter dagarna passera utan något större intresse av nånting. Men dagar som den här vill jag ha fler av, det känns som om det för första gången på länge går framåt, jag går runt och ler som en sol men vet inte varför, jag vet bara att jag aldrig vill att det ska ta slut.

Idag, luciaträning imorse, annars har jag inte haft några lektioner alls. Åt lunch i skolan och åkte sedan in med Madde, Angelica, Johanna och Emelie till stan. Strosade runt i några affärer men åkte sedan vidare till Norrstrand för att inhandla julklapp till lillebror. I eftermiddag blir det ganska lungt, ska sätta saxen i kusinens pojkvän senare bara, träffa Linda & Line en stund vore trevligt också.
Imorn, Lucia ! Jag vill inte snubbla, eller svimma, eller ännu värre, jag hoppas inte att jag börjar brinna. Mami är stolt, får höra var och varannan dag hur hon berättar för kollegor och vänner att hennes dotter blev "framröstad till nobelgymnasiets lucia". Haha, ta i lite mer mamma. Efter lunch imorn är det praktiken som gäller, fram till klockan 6, men jag trivs så grymt bra där så jag skulle gå dit frivilligt även om jag inte behövde.

Jag och älskling hade deep talk igår, länge. Och faktiskt känns det bättre nu, jag får panik när vissa saker med honom gör mig påmind om händelser förr. Det sista jag vill är att gå igenom samma skit som jag en gång lyckades ta mig ur, men Stoffe är bättre än så och det vet jag. Men det lyckades sätta djupa spår i mig som leder till att jag reagerar starkare på vissa saker som andra tycker är helt okej. När minsta lilla motgång dyker upp vill jag lägga benen på ryggen och springa. Men jag har flytt ifrån allt tidigare, aldrig kunnat ta tag i problem. Ha tålamod med mig, jag har gjort framsteg som jag aldrig trodde var möjliga och det är pga dig. Att jag för första gången i hela mitt liv är rädd att förlora någon, och det är en känsla jag inte känner igen och aldrig har kännt av. Hela du gör att jag vill bli den bästa flickvännen du någonsin haft och det  ska jag. Ge dig fan på det !

Jullov nästa fredag, obeskrivligt skönt.

                                                image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0