Förändringar.

Ja, nu var det två dagar kvar av det gamla året. 2008 kommer vara ett år då jag tar steget in i vuxenvärlden, jag fyller 20 år, jag tar studenten, med det kommer jag alltså börja jobba. Nu till våren tänkte jag också, tillsammans med Line, ta tag i körkortet. När jag imorgon på tolvslaget lämnar 2007 bakom mig, lämnar jag även en liten del av mig. Skolan har alltid funnits där, som en trygghet sedan man var 6-7 år, vissa dagar kunde man komma och gå som man ville helt enkelt. Nu kastas man ut i arbetslivet och allt blir lite mer seriöst än innan.
Sambo, jobb, lägenhet, sådana ord ger mig blandade känslor, panik framförallt men även längtan. Vissa delar inom mig vill få tiden att stå still, få kunna vara ung föralltid. Medans andra känslor säger åt mig att jag är mogen för det här nu, att det är dags att ta tag i mitt liv, att sluta leva som om morgondagen inte fanns.
För det är precis vad jag har gjort sålänge jag kan minnas, tagit saker som dom kommit, inte lagt ner speciellt mycket energi på någonting, mitt motto här i livet va kort & gott "Det ordnar sig". Och visst, efter regn kommer solsken, men 2008 kommer vara året då jag ställs inför nya val, antagligen kommer kraven på mig bli högre, det här är ingen lek längre, det är allvar.
Ofta har jag fått höra att det ibland inte alls märks på mig att jag snart fyller 20 år, kan bero på att jag & många av mina vänner liksom aldrig tagit livet och vardagen speciellt seriöst. Ville man ut och festa en tisdag drog man ut och festade en tisdag, så enkelt var det. Visst en underbar inställning till livet men hur långt tar det en i slutändan ?
Jag tror jag mognade genom Christoffer, innan var jag rädd för förändring, men när han tar tag i min hand vet jag att jag inte behöver göra det här själv, att han finns med mig hela vägen. Jag vill inte att förlovning, sambo, jobb och sådant där ska skrämma skiten ur mig. Men jag tar det ett steg i taget, och han låter mig gå framåt i mitt eget tempo.

Imorgon, nyårsafton som sagt. Något jag faktiskt, konstigt nog sett fram emot länge nu. I år betyder detta för mig, ett löfte om förändring. När jag står här, om ett år påväg in i 2009 kommer mitt liv vara ganska annorlunda mot idag. Och det är faktiskt med spänning jag blickar framåt, full av förväntan på vad som kommer att ske.
Gott nytt år

                                       image55

Kommentarer
Postat av: SnyggLinda

Svinroligt gumman!! Jasåklart de är roligt med förändring. Men körkortet fick jag vänta med, tyckte att JOBB var viktigare, o körkort är så dyrt! SÅ sparar undan till det. Fint skrivet gumman.btw, ska du och LINE utomlands tillsammans?

2007-12-30 @ 18:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0