OverTheRainbow

Kan man leva på dagdrömmar ? Har ni någonsin kännt hur ni vill vara någon helt annanstans ? Där ingen annan kan störa ? Få gömma sig, få glömma allt som känns tungt. Har ni någon plats som ni rymmer till för att få vara ifred ? Kan man leva på hoppet ? Hoppet om att det finns något bättre, något perfekt.
Min speciella plats, är en famn som jag kan krypa in i, kura ner mig i, medans starka armar håller mig hårt och avger ett löfte om att aldrig släppa taget. Hans famn, är min, mitt ställe, jag kan fly dit i mina drömmar, men när jag vaknar upp inser jag att han är så långt bort. Ord kan inte ge mig närhet, ord som "jag älskar dig" är starka men kan inte pussa mig godnatt, ord kan betyda väldigt mycket men kan aldrig mäta sig med beröring.
Mina drömmar är min räddning, jag kan drömma om en annan tid och plats, där finns bara du och jag, bara våra andetag hörs, inga ord behövs, våra hjärtan talar till varandra. Ibland, om jag koncentrerar mig, blundar riktigt hårt och stänger ute allt annat, när jag tänker på dina lätta smekningar och värmen från din kropp, kan det nästan kännas som om du vore här på riktigt.
Jag saknar dig

Idag, var in till stan en sväng för att köpa julklapp till Elin, tog också en tur in i Mitt I City för att titta på Felicias, Millas, Helenes och Jennifers hårvisning. Efter det bar det av hemmåt, väl hemma skickade jag efter ett par stövlar, igen ?! Fixade till mig lite snabbt för att sedan bege mig av till Elin. Ett himla flängade fram och tillbaka. Va skönt att få träffa henne igen, saknar alltid hennes lättsamhet, och hur hon alltid får mig att le. Vi tänkte det skulle bli en utekväll men så blev inte fallet. Ingen ork till någonting resulterade i en filmkväll hos Tobbe, med chips, coca cola, popcorn och en skräckfilm. Det bar tidigt av hemmåt och nu hade jag snart tänkt att krypa ner i sängen.
Imorn, mami och papi firar bröllopsdag så vi ska ta oss en sväng till Freden för att äta något gott, mysigt. Sedan blir det plugg inför prov i företagsekonomi på måndag. En vecka kvar i skolan, håll ut !

                                                                           image49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0