Slagen hjälte

Igår, jag och mami åkte till Rusta och köpte jättestora tomtebloss och ljusslingor att sätta i trädgården, väl hemma gjorde jag mig iordning för party. Tog bussen till Malin runt 8, där var dom redan i fullgång med ölspel. Lite senare kom även Angelica och Elin. Det blev dans i vardagsrummet, det gick så vilt till så Emelie hamnade i bokhyllan efter ett tag. Runt halv 12 körde Mattias ner oss till stan, mysigt i bilen med 5 tjejer i baksätet, två i framsätet, och Mattias. Arena var inget speciellt igår, jag och Elin drog rätt tidigt. Mötte upp Mattias vid domkyrkan och tog sedan en tur till Vålberg så Elin fick pussas med pojken. Mattias satte på gamla godingar på stereon och jag somnade skönt i framsätet invirad i min jacka. Ramlade in hos Elin runt halv 4, det fick bli sängen direkt.
Idag, hämtades av mami klockan 12, har inte gjort alls mycket hittills, lagade till mat och en god sallad förut bara. Nu hade jag tänkt kura ner mig i soffan och se på film, slagen hjälte som sagt, sliten efter helgen.

"Du är inte samma Emelie längre". Jag bryr mig om dig, mer än allt. Men jag vill hinna sakna dig, jag vill hinna längta efter dig med hela min kropp, hinna fundera över vad du har för dig just nu. Hinna vara orolig ibland, jag vill inte att vi ska börja ta varandra för givet. Man behöver frihet ibland, men man måste lita på varandra annars fungerar det aldrig. Lita på mig, jag behöver inte alltid veta vad du gör, du måste få ha ditt liv trots att jag är en del av det. Håll mig inte för hårt, jag kommer stanna kvar.


image44     image45

Och DU med stort J, jag gjorde klart för dig i mitt förra inlägg att jag är trött på dina lögner nu. Har du svårt att förstå ? Det här är mitt liv, sluta försöka vara endel av det. Sluta försöka samla information om vad jag gör och hur jag har det. Vill jag berätta så gör jag det, vill jag det inte får du helt enkelt acceptera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0