You can´t put your arms around a memory

Idag, mami, papi, lillebror och jag åkte tidigare idag ut till släkten i Skoghall för att äta julbord som varje år. Mysigt, vi drack glögg, åt god mat, lekte lekar och tittade på gamla kort från alla julfiranden i Höljes. Jag saknar dom tider när man var liten och hela tjocka släkten samlades hos mormor och morfar 22 mil upp i Värmland mitt i ingenstans. En liten by med ca 100 invånare, stora skogar, djupa sjöar och massor med snö. Det var som taget ur en sagobok. Men tiden förändras och dessa stunder är idag ett minne blott, men en underbar uppväxt.
Imorn, Julafton. Ingen snö så långt ögat kan nå, och plusgrader, kan det bli värre? Men mami har försökt så gott det går att få igång julkänslorna iallafall, julskivan med gamla klassiker går på högvarv och det luktar glögg och pepparkakor i hela huset. Imorn är en sådan dag som jag bara vill tillbringa hemma tillsammans med mina närmaste. Älsklingen hade mer än gärna fått vara här också, men han dyker upp på tisdag som en efterlängtad julklapp.

Väl hemma efter julbordet tog jag med mig mp3:n för att ta en promenad runt Kronoparken. Herregud va gamla låtar kan sätta igång alla tankar. Det finns vissa stunder, platser och lukter man aldrig någonsin vill släppa taget om, man vill inte inse att vissa saker är förbi, kämpar med all sin kraft för att få det tillbaka. Man borde, men vill inte glömma. Jag har så mycke, så många i mitt liv just nu, som jag inte vill byta bort mot något i världen, men jag kan inte förneka att jag saknar många, och mycket som fanns då. Livet är inte alla dagar man levt, utan alla dagar man minns.

image52   Mars 2006

                                                                          Will the past be a shadow that will follow us 'round?
                                                                            Will these memories fade when I leave this town 
                                                                                 I keep, I keep thinking that it's not goodbye
                                                                                         Keep on thinking it's a time to fly

                                                                                                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0