Changes

Efter många år av velande fram och tillbaka, efter många år av kärleksförsök som slutat på precis samma sätt, så har jag nu äntligen hittat tryggheten i mitt liv. Christoffer Backman, med ett leende på läpparna kom han och räddade mig från all skit precis när jag behövde det och precis när jag kände att det var dags att växa upp. För mycket festande byttes ut till mysiga hemma kvällar framför tv:n och just nu gör det mig ingenting, det är precis såhär jag vill ha det. Han hjälpte mig att inse att det fanns så mycket mer, visst har jag och Elin haft förbannat kul under alla år av partykvällar som singlar, men nu drar det åt nått annat, nu vill jag ha trygghet och värme. Nu känner jag att biostunderna på lördagkvällen lockar mer än krogen. Jag tror jag har förändrats mycket på en kort tid, det är stor skillnad på vad jag prioriterade i mitt liv förra vintern och vad som var viktigast nu i somras. Jag älskar Elin och inget av det här kommer förändra våran relation, men nu finns det en till person i mitt liv. Självklart kommer aldrig våra partyäventyr ta slut, dom har bara blivit lite färre och lite stabilare ;p
Sommaren 2007 ledde till många förändringar i mitt liv, och jag blev den person jag aldrig trodde jag kunde vara. En person som kan offra så mycke för kärleken och som förstod att man inte kan behandla människor hursomhelst, jag kände att nu var det färdiglekt, och han var värd allt det där. Jag känner mig stolt över att även jag kan ,och det är så otroligt skönt att veta att när vardagen blir jobbig & svår så har jag honom att luta mig tillbaka mot. Det finns tyvärr stunder då jag känner att mitt gamla jag fortfarande finns kvar långt där inne, vissa situationer lockar fram det förbannat dåliga beteende jag kunde ha ibland, men då tar han tag i min hand och drar mig på rätt väg, och de stunderna bli allt färre och färre. Han får mig att tro på mig själv, vilket gör att det är lättare att gå åt rätt håll. Christoffer, tvivla aldrig på mig, nu är jag snart i mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0