Full fart mot sommar

Värmen stiger, solen bränner och humöret är så mycket bättre än vad det varit under hela vinterhalvåret. Det känns i hela kroppen att sommaren är nära, & vi tackar och tar emot. Energinivån är hög, för varje dag som går då solstrålarna träffar mina väggar på morgonen känner jag att jag just nu skulle klara av varenda utmaning, varenda kunskap som sattes på prov. Det är skönt att känna så, för det är mycket just nu.
Idag, imorse pallrade jag mig iväg till körskolan klockan 9. Där stötte jag på Tom, även han var uppe med tuppen och pigg på att köra. Idag var det dags för filbyten osv, det gick riktigt bra och min körskolelärare var mäkta förvånad över mig. Han är en skön kille och jag slappnar av i hans sällskap, tror det är ganska viktigt att känna så. Fick faktiskt utföra mitt livs första alkoholtest, det va en upplevelse. Efter det bar det av till skolan för företagsekonomi och på eftermiddagen även klippning och läggning på en gammal dam. Nu ska jag strax ta med mig min mp3 och ge mig ut på cykel i denna värme, kanske ska ta att besöka Alster och känna på vattnet för första gången i år. Ikväll ska mami äntligen färga håret på mig, ska bli så förbannat skönt med lite uppfräschning. Efter det ska jag krypa ihop i sängen och titta på The Notebook, har hört att det ska vara en riktigt romantisk berättelse om sådan där kärlek som endast existerar i filmer, då vet vi hur denna kväll kommer sluta. Med en snyftande Emelie som alltid lyckas leva sig in så förbannat i dessa filmer.
Imorn, valborg som sagt och detta året ser denna speciella dag ut bättre än någonsin.  I nyfärgat hår och ett ljusgult linne med ljusrosa band i midjan som jag tittade ut på stan idag ska jag umgås med mina allra käraste och närmaste. Tillsammans ska vi mysa i majbrasans sken, se på fyrverkerier, besöka diverse platser & människor i Karlstad och framåt natten får vi se om någon vågar bli den första att slänga sig i vattnet i år. Vi har iallafall en överenskommelse.
Nu är sommaren och studenten på ingång.

    image147
   
Elin, lillebror och jag i sunne vattenpark sommaren 07

                                                                                 The A feat. Emelie - Då tänker jag på dig


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejsan!

Gud vad kul att du ska klippa min mamma.
Det var jag som satt och vinkade så mycket i bilen idag.
Hoppas att hon blir riktigt fin.
Slår vad om att du är mega duktig så jag är inte orolig!

Karm på dig Alexandra Elfstrand
[email protected]

2008-05-02 @ 01:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0