Många bollar i luften

Ännu en dag till ända, tiden går fort just nu. Dagarna är fullspäckade av prov, klippningar, skola, praktik, övningskörning och jobbsökande. Utöver det vill man gärna träffa vännerna också och jag försöker så gott jag kan att hinna med allting. Men ibland orkar man inte, igår hade jag lagt upp en planering, jag skulle hinna övningsköra, plugga teori, börja med min religioninlämning och klippa papi. Övningskörde gjorde jag, ända till Vålberg faktiskt, men när jag sedan kom hem saknade jag Line och Linda allt för mycket. Kvällen slutade alltså nerkurad i Samuels soffa tillsammans med Linda, Line, Samuel, popcorn, coca cola och en skräckfilm.
Helgen, fredagen var den lugnaste på länge. Efter praktiken bar det av hemmåt och jag & mami myste i soffan resten av kvällen, jag somnade så tidigt som klockan 23.00 och vaknade utvilad och pigg på lördagsmorgonen. Då bar det av till stan för att möta upp Malin, en snabb visit förbi bolaget hann jag med innan jag åter styrde hemmåt igen. Hade även lyckats inhandla en svart tubtop för endast 79,50kr. Hanns inte med mycket hemma utan snart var jag påväg igen, till Samuel den här gången och födelsedagsfirande för Frida som fyllde 20 år. Efter singstar och ölspel slutade kvällen på Nöjes och efter några varv på dansgolvet blev det en Maxburgare innan Mattias körde mig hem. Ännu en kväll var jag hemma relativt tidigt, klockan 02.15 låg jag nerbäddad i sängen helt slutkörd. All stress under veckans gång hade tagit all min energi.
Idag, hade prov i skolan, klippning stod på schemat och Theo fick agera modell. Han var nog nervösare än mig, kanske mest för att han trodde detta var riktigt seriöst och att tjugo ansikten skulle sitta och stirra på honom. Riktigt så var det inte och provet gick strålande. Nu har jag nästan precis sett på Prison Break med mami, känner hur ögonlocken blir tyngre och tyngre så sängen kallar.

Lil Wayne feat. Rick Ross - Shot to the heart        image140
Chris Brown - With you
Trey Songz - Can´t help but wait


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0