Mästerbilist

Igår, körlektion som sagt, som gick bättre än väntat, över mina förväntningar helt klart. Traffikskoleläraren var så stolt över mig att han ringde papi igår och berättade att jag är en riktig klippa på vägarna. Fortsätter jag i den här takten kanske körkortet ligger närmare än väntat. Efter det bar det av till skolan, hade en permanentkund på eftermiddagen och jag kände allt annat än glädje över det, men ack så fel man kan ha. In ramlade den gosigaste lilla tant jag träffat, lite senil men med ett hjärta av guld. Hon skulle bestämt komma tillbaka till mig igen den 6 maj, & det får hon så gärna. Efter skolan hämtade Marika upp mig och det blev drivein på Mc´donalds, sedan vidare till Orrholmen för lite klippning vilket betyder för mig lite extra pengar. Skönt då plånboken ekar just nu.
Idag, lite sovmorgon innan jag tillslut pallrade mig upp ur sängen. Fruktansvärt trött trots att jag sovit 9 timmar inatt, när jag sedan såg mina rödsprängda ögon i badrumsspegeln bestämde jag mig för att prioritera det viktigaste. Jag skippade duschen och la mig för att sova en halvtimme till. Klockan 09.58 satt jag iallafall äntligen på bussen, i snöblandat regn hade jag sprungit som en dåre till bussen. Usch, blir det någonsin varmare ? En enda lektion idag vilket inte känns speciellt värt, men efter skolan fick vi äntligen tummen ur... & tog tag i projektarbetsredovisningen som ska vara klar i maj. Tillsammans med en Coca Cola och en chokladboll gick det som på räls. Nu ska jag snart iväg och övningsköra med mami, sedan bär det av till Samuel och utväxtfärgning på Line.

 Jag & Johanna på Vincent på Arena

Idag klarade äntligen Christoffer sin uppskrivning, Grattis baby im proud of you.
Dom senaste dagarna har jag varit för upptagen för att hinna tänka, & det har faktiskt varit otroligt skönt. Jag har haft så mycket annat för mig att känslorna har lagts åt sidan för en stund, jag har bara blickat framåt och kunnat se allt från ett annat håll. Jag kommer alltid sakna den närheten, jag vill göra någonting åt det men just nu är det svårt. Plötsligt dimper det ner ett oväntat sms, & hade jag fått bestämma att jag sluppit se det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0