Mot ljusare tider

Idag, nyligen hemkommen från en riktigt slapp dag i skolan. Fick sova länge imorse då jag inte började förrän 12.40, lektion i salongen stog på schemat. Jag och Angelica fixade frisyr på våra dockor men insåg snart att caféterian lockade mer, med en Coca Cola i handen slog vi oss ner ute för lite frisk luft istället. Klockan tjugo i fyra hade vi städat i salongen och tänkte styra hemmåt, men Madde & Johanna var fortfarande inte klara. Med en relativt stor längtan efter helgen slängde vi i den nybrända skivan från i lördags i salongens cp-spelare, skruvade upp på högsta volym och intog dansgolvet. Angelicas "Markooliomove" fick mig att vika mig dubbel av skratt. Efter skolan bar det in mot stan, medan jag stod och väntade på bussen trängde solen äntligen fram och nu lyser den från en klarblå himmel, otroligt skönt. Ska strax ta mig en välbehövlig promenad och sedan ska jag slå mig ned med traffikskoleboken i högsta hugg. Ikväll ska jag & mami sitta bänkade framför tv:n då PrisonBreak äntligen har dragit igång igen, efter en alldeles för lång väntan.
Imorn, uppe med tuppen ska jag pallra mig ner till trafikskolan för körlektion klockan 08.00, sedan bär det av till skolan och där är det kunder i salongen som står på schemat.

Häromdagen upptäckte jag susningen med att shoppa online, iklädd mjukisbyxor, osminkad fejja och oborstat hår kan man sitta där alldeles sliten, efter några minuter hade jag klickat hem diverse saker som om jag vore gjord av pengar. Min sommarlängtan gjorde att det mesta gick i ljusa sommarfärger, nu vill jag ha brunbrända ben, öppna uteserveringar, långa badstränder och Pråmen i solnedgången.

image136 Otroligt söt, från Halens 179 kr

Jag tror jag ställt till det, rejält den här gången.


Kommentarer
Postat av: ankee

Mjo då, markoolioMoves is the new shit on thA daancefloor. JodeJode...

2008-04-08 @ 17:23:34
URL: http://angeliqasandahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0