Vårkänslor

Som den schizo jag faktiskt verkar vara vände humöret totalt, natten var hemskt och morgonen ännu värre men framåt lunch vände humöret helt. Solen trängde fram bakom molnen och jag tog tag i plånboken för att styra mina steg mot Ica och en efterlängtad Coca Cola, sedan satte jag mig i solen utanför salongen med solbrillorna på och mådde något otroligt bra. Efter lunchen gick resten av dagen som på räls, väl hemma mötte jag sedan upp Linda & Line för att skvallra om det senaste. Helt plötsligt fick vi idén att återuppliva gamla minnen såhär i våretid, vi drog på oss våra småbröders mopedhjälmar och gav oss ut på några varv runt området. Herregud vad länge sedan det var jag körde moped, & synen på oss tre på min lillebrors trampmoped iklädda stora mjukisbyxor, osminkade och jävliga med ruffsigt hår måste varit skrattretande. För några sekunder var vi 15 år igen, med gasen i bott och vinden i håret.
Runt 21.00 snåret drog jag mig hemmåt, ännu mer strålandes än tidigare, inte ens pratet på jobb när jag kom innanför dörren kunde sänka mitt humör. Mami och jag pratade, så som vi brukade prata förr, hon stöttade & kramade om och övertygade mig om att allt går att lösa bara man har viljan. Vi har kollat runt lite och till veckan bär det iväg på arbetsintervju, dock är körkort ett måste & jag tänker inte låta det stoppa mig så nu ger jag mig fan på att ha kortet i min hand innan sommaren. Wish me goodluck ! Det känns som om jag börjar få ordning på det här, och det slog mig idag att saker blir vad man gör det till. Ger man upp och beter sig som det nervvrak jag kan vara ibland är det klart det känns svårt, men ger man sig inte utan kamp så klarar man nog det mesta. Jag önskar denna positiva inställning är här för att stanna, efter regn kommer solsken, right ?

image135

Denna moped är snarlik den vi gled runt på tidigare, vilken pärla.

                                                                                                    Heshows - Dina andetag
                                                                                                    Ras Cricket - Oojah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0