Värmen håller i sig

Igår, redan när jag vaknade satte jag mig med min religioninlämning som skulle vara klar till idag. Jag hade tänkt hinna med allt möjligt igår då solen stod högt på himlen och värmde hela dagen, men uppgifterna tog längre tid än jag trodde och halv två inatt kunde jag äntligen skriva ut det färdiga arbetet. Kände lite småstress inatt av att jag inte skulle orka upp imorse men när jag vaknade av att fåglarna kvittrade och solen letade sig in i mitt rum kände jag mig relativt utvilad ändå.
Idag, som sagt så är det rena sommaren i Karlstad just nu, äntligen kunde man dra på sig något sött vårlinne, vårpumpsen och skinnjackan. Och tro mig det var andra i klassen som hade gjort precis likadant. På rasten satt vi ute jag, Emelie, Ingela och Malin med vattenflaskan i högsta hugg och lät aprilvärmen ge oss ny energi och även en liten bränna. Hade förövrigt tänkt att ta en långpromenad tillsammans med mp3:n som är full med ny och bra musik, men fick precis reda på att vi har prov i företagsekonomi imorgon. Aja är väll sånt man får ta nu när studenten står på glänt, och allt slit kommer vara värt det när den dagen äntligen är här.

Den 17 juli 2006 en sen sommarkväll, ja för lite mindre än två år sedan damp en bild ner i mina mottagna filer. Bilden visade en brunbränd kille iklädd ljusa jeans och vit keps. Han hade något jag inte hade sett eller lagt märke till hos någon annan, jag tyckte då han var det vackraste som någonsin gått på denna jord. Och han kommer för resten av mitt liv förknippas med sena sommarkvällar i juli. 

              Ja han kommer alltid vara min sommar...    image141 

Jason Mraz - I´m yours
Jay-Z - Heart of the city (Ain´t no love)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte fint skrivet om christoffer !

2008-05-04 @ 19:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0