You Cant Put Your Arms Around A Memory

Jag vaknade imorse av att väckarklockan ringde, jag stängde av den och tänkte bara för någon sekund ligga kvar och blunda lite. Självklart somnade jag om och vaknade 45 minuter senare, i rasande fart flög jag upp ur sängen, slängde på mig vad som låg framme, fick i mig en tallrik filmjölk och müsli för att sedan rusa i ilfart till bussen. Med den kondition jag har satt jag säkert och flåsade ända till skolan, förstår inte varför jag inte bara någon morgon kan få gå i lugn och ro till busshållplatsen och slippa stressa upp mig så förbannat. Frisörteorin i skolan höll knappt på halva lektionen, precis som vanligt, och sedan var dagen slut. Värt att ens kliva ur sängen för ? Men efter vi hade ätit slog vi oss ner i caféterian jag, Angelica, Johanna, Madde, Malin och Emelie. Projektarbetet ska snart vara inlämnat och därför kändes detta som ett tillfälle att ta tag i den, till en början var vi mycket seriösa och var noga med att få så mycket som möjligt nerskrivet, dock slutade det med att jag och Angelica satt och ritade teckningar som föreställde oss alla efter studenten. Våra teckningar såg allt annat än bra ut inför framtiden och längst ned på bilden stod det "Du, efter plugget, det fixar sig alltid...". Vi vred oss av skratt i caféterian och alla ville ha en varsin kopia av bilden, rena mästerverket. Sedan intog vi skolans frisörsalong och jag fick äntligen mitt hår klippt, topparna är nu hela och fräscha igen.
Efteråt bar det av hemmåt och Elin hade kommit för att hälsa på mig, som alltid annars hittar vi på diverse tokigheter som man bara kan göra tillsammans med henne, bara hon och jag. Vi knappade runt på datorn och kom in på mottagna filer som togs emot för flera år sedan. Låtar sattes igång, sjöngs med i och gamla minnen rullade upp. Helvete vad tiden har gått fort, det känns som om det var igår då Elin försökte ta kontakt med mig på franskalektionerna. Blyg som jag var sa jag inte mycket men sen den stunden har hon varit min andra halva.

19 november 2003     Qbn Flow - Kärlek 98
12 Augusti 2004          Sjätte sinnet - Livet
16 juni 2004                 The Homeless - Oh girl
18 september 2004    Fronda - Rullar fram
5 oktober 2004             Wiipe & Ricky - Give me an answar
12 januari 2005            Ken - Privatfest
4 maj 2005                    Kalle Bah - You are my angel
7 Augusti 2005             Kelly Family - Fell in love with an alien
8 Augusti 2005             Steve Kekana - Raising my family

image139  Jag 5 september 2005

Jag kommer ihåg korta kjolar, brunbrända ben, hamnfestivalen, Sommaren 2005 och en av dom mest spelade låtarna genom tiderna, S1 - Sommar.


Kommentarer
Postat av: your Man YO !

Fett snygg, fett snygg !

2008-04-17 @ 15:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0