Tisdag kväll...

Nyhemkommen från jobbet. Jag har precis tryckt i mig fem pepparkakor & ett glas mjölk, hur gott är inte det? I helgen hade jag, mami, pappa & Johan vårt första julmys för året. Vi åt nybakade lussebullar, drack glögg & lyssnade på julmusik, dock var gräsmattan fortfarande grön tyvärr.
In på kvällen åkte jag till Elin för att göra mig iordning inför en utekväll, blev lite vin & några cider och kvällen var helt okej, ramlade in genom dörren klockan 2 & då blev det sängen direkt.
I söndags skulle jag & Linda på skyltsöndag på stan men vi hamnade i Norge. Missade avfarten mot stan & fortsatte E18 fram :p. Haha, runt halv 6 tiden passerade vi norska gränsen, jag körde bilen såklart. Jag var tvungen att stanna för att ta kort på skyltarna i norge, vi var helt till oss. Antar att det såg bra kul ut när Lindas hund hoppade runt i snön full av liv & jag och Linda hade världens lyckligaste leende på läpparna & sprang runt på parkeringen för att fotografera skyltarna. Det blev en händelserik resa genom en tull vi behövde betala oss igenom (med norska pengar som vi dessutom inte hade), en sladd på en skogsväg som kunde slutat i broräcket, hur jag (som knappt varit utanför Sverige) orienterade mig genom Norge med hjälp av engelska då jag såhär i efterhand inser att dom nog förstått min svenska bättre & en hel del skratt. Resan avslutades på Rasta i Grums tillsammans med en köttbullsbaguett med rödbetssallad, just då älskade jag Grums & köttbullsbaguetter.

Nu ska jag se sista avsnittet av Laguna Beach säsong 3, sedan intar jag sängen. En tuff pluggvecka väntar eftersom slutprovet är på måndag, men jag insåg idag att det inte gör mig speciellt mycket för jag tycker Matematik är kul. Trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga det, men jag hade en konversation förut idag & råkade säga det att:
"Det är inte så svårt alls, alla matematiska begrepp har ett sammanhang, kan man tillexempel faktorisera ett tal så blir det genast mycket lättare att hitta en ekvations nollställen"
Haha, det måste vara det absolut töntigaste jag någonsin sagt, jag är nog född till en liten nörd innerst inne.



Kultiration - Glömd e jorden



Kommentarer
Postat av: johaanniiii

Jag saknar dig och måste få träffa dig snarast!

2008-12-04 @ 20:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0