Breakdown

Igår klarade jag inte mer, jag bröt ihop totalt.
Klockan 21.00 satt jag i soffan i väntan på Armageddon, förstår inte varför jag ska envisas med att se den filmen när jag ändå inte klarar av det, men den är så grymt bra. Och ja, töntigt eller ej, så beter jag mig som om det vore jag i den där filmen. Något deppigare tänkte jag efteråt inta sängen för att sova, men så blev inte fallet. Allt blev totalt fel, efter någon timme & en heldel hårda ord klarade inte mina nerver längre, allt som lagrats upp i mitt inre exploderade som en bomb, från klarblå himmel ungefär. Helt oväntat visade jag mig själv att jag hade mer känslor & att jag var mer kluven än vad jag tidigare trott. Gång på gång fick jag höra att:
"Jag har aldrig mött en tjej som fan är totalt iskall rakt igenom, kan du ens gråta du Emelie?"
eller
"Jag tyckte att jag var en sådan som inte brydde mig speciellt mycket, men du tar priset, helt totalt obrydd om allting, det ordnar sig eller hur ? Är det så du tänker?"
Du har fortfarande inte förstått någonting. Trots att jag förklarat gång på gång får du mig att framstå som någon jäkla robot utan hjärta & själ överhuvudtaget. I vilket fall blev allt detta för mycket just då, det efterlängtade nervsammanbrottet kom tillslut. Halv fyra imorse somnade jag äntligen, utmattad i hela kroppen.

Idag, vaknade av att solen lyste. Satte mig för en stund ute på baksidan med mami och kände hur solen värmde ansiktet, jag vill ha sommar nu ! Mådde dock relativt bra efter gårdagen, va nog ganska nödvändigt att äntligen fått ur sig allt. Sedan åkte mamma till jobbet & jag ska precis ta tag i min inlämning i religion som ska va inne nästa vecka. Ikväll ska vi till skolan en stund för föräldramöte, sedan ska jag tillbringa natten hos Elin.

image76                  image77

Sommarsommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0