Happy Birthday

Idag, praktik som vanligt. Hann faktiskt in till stan en sväng på lunchen och hittade en jacka jag la undan, får ta en tur förbi där imorn och köpa den. Jag har något sorts behov, ser jag något jag bara måste ha så kliar det i fingertopparna till jag inhandlat vad jag spanat in och detta plagg dinglar vackert upphängt i min garderob tillsammans med mycket annat som faktiskt nästan aldrig kommer till använding iallafall, tyvärr. Jag och Elin är överens på den punkten, en nyinköpt outfit kan förgylla en riktigt grå & deppig dag, antar att det kanske blivit för mycket sådana på senaste tiden.
Helgen, imorgon blir det en myskväll framför tv:n med mami & papi. Det skulle gå någon typiskt romantisk film klockan nio imorgon och jag är en riktig mes när det gäller sådant, jag snyftar ordenligt när sista filmkyssen kommer och man vet att dom kommer leva lyckliga i alla sina dagar. På lördag ska jag möta upp Elin på Bergvik och styra lite ärenden inför kvällen för vi har nämligen två födelsedagsbarn till helgen. Eller rättare sagt Theo fyller år idag, Grattis vännen, & Johanna på lördag men vi slog ihop det ,smarta som vi är, & slår till på stort på lördag för båda två. På söndag bär det ju sen som sagt var av till Sälen.

Jag vrider & vänder mig av saknad, men jag vet inte riktigt vad det är jag saknar? Jag vet att vissa låtar sätter igång tankesystemet och minnen rullar upp som man försökt begrava i det inre. På något konstigt sätt så är allting nästan precis som det alltid har varit, men ändå är ingenting som det brukar. Vi kan välja att fortsätta, tillsammans, men det är långt ifrån som det var då. Och hur vi än försöker och hur vi än hoppas ser jag inget ljus i tunneln, de månader av obeskrivlig lycka kommer nog aldrig tillbaka ?! Vi hade något då, som vi inte har längre, förtroende för varandra ? Kanske. Trots att man inte ska blicka bakåt så förmår jag mig inte att glömma, sommaren07 innehöll inte ett fel.

image80    image81


                                                                                         Dj Zitkus - You´re my angel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0