Sälen here we come.

Igår, helt vanlig, grå dag i skolan. Jag, Angelica och Johanna hade parkerat oss i cafeterian då vi kom in på småprat om vad vi skulle kunna hitta på under sportlovet. Vi va alla tre överens om att vi ville göra något extra nu innan studenten då vi efter skolan antagligen kan se oss i stjärnorna efter alla dessa härliga lov. Allt från utekväll i Göteborg till besök på Harrys i Säffle kom på tal. Men vart åker man på sportlovet om man är från Karlstad, där vi inte haft nästan någon snö under hela vintern & bara längtar efter rosenröda kinder, snowboard & frisk luft, Sälen såklart! Även Madde var ruggigt eggad. Dock blev det inte allt för mycket fortsatt prat om det & jag antog att det skulle bli som alla andra resor man planerat, det rinner ut i sanden. 19.21 igår kväll damp ett sms ner i min mobil från Johanna: "Pack your belongings girl, sälen blir till veckan".
Nu har vi hyrt bil från Statoil som är vårat färdmedel mellan nu på Söndag 13.00 och Fredag 13.00, vi ska bo i Johannas familjs lägenhet på Högfjällshotellet & våran bil kommer vara packad med termobyxor, snowboard, fyra tjejer & alkohol. Guldvärt sportlov.

Idag,
våra studentmössar hade kommit och ivriga som småbarn på julafton slet vi upp lådorna. Det skulle prövas och speglas och även Angelicas champangeglas var på plats i hennes hand, tomt dock. Efter skolan mötte jag upp Line en sväng på stan, eftersom vi inte sett varandra på ett bra tag pratades det mer på denna ca halvtimmen än vad jag gjort på hela dagen. Nu ska jag ta tag i min skrivuppgift i religion som ska lämnas in imorgon. Sedan blir klockan 20.00 & det är tisdag idag vilket betyder Gossip girl. Ikväll ska jag krypa ner i sängen med täcket virat flera varv runt mig och slå en pling till Christoffer, älskar att prata med honom precis innan läggdags.

Färdmedel som heter duga ?!...  image79

                                         
 I got a life on my own
I have to be on my own sometimes
I have to stand on my own two feet's...



Kommentarer
Postat av: ANGELIQUE ( med franskt uttal tack)

HIHI vi ska verkligen ha SÅ kul. ajaj, tur att vi har helgen sedan att ta igen oss på.. Mvh Fjälltoppsprinsessan

2008-02-20 @ 12:57:55
Postat av: jenna

åh, sticka på skidsemester skulle inte va helt fel nu. :)

2008-02-20 @ 23:46:47
URL: http://gucciime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0