Schizo ?!

Ja nu var jag här igen, det känns som om alla inlägg blir mer och mer enformiga men just nu har jag mer känslor inom mig än vad jag har haft under alla mina snart 20 år, allt jag upplever ger mig panik för tillfället.
På dagarna ler jag, skrattar, pratar & är i princip den Emelie jag alltid varit, den som alla mina vänner känner till. Men när jag kommer hem är jag jordens nervvrak, det är inte så att jag gråter och skriker (även om det skulle kännas otroligt skönt att få göra) , nej jag är lugn och sansad men inom mig krigar jag mot mig själv. Har ni kännt någon gång att alla delar och tankar inom er snurrar runt, att ni grubblar och tänker men när ni ska försöka förklara det i ord kommer det inte fram på rätt sätt?
Inom mig sker något slags uppror, jag står mellan olika dilemman och jag har inget svar på vad jag vill med någonting överhuvudtaget. Just nu är jag så mycket tröttare än vanligt, trots att dagarna inte består av något speciellt stupar jag isäng helt slutkörd på kvällen ändå. För att sedan få vakna och upptäcka att 100 tankar till nyss satte igång hjärnan på nytt.
Herregud jag kommer flippa ur totalt snart.
Och jag vet & jag får höra att jag har människor runt omkring som lyssnar, som håller om och torkar mina tårar om så behövs. Och trots att jag vet att jag skulle behöva få prata, så har jag aldrig varit en sådan person som berättar om alla problem som existerar. Trots att jag just nu sitter och skriver om det till alla som vill läsa, så har jag så fruktansvärt svårt att sätta mig ner med någon och få ur mig sådant som tynger mig. + att hur jag än skulle försöka skulle ni aldrig förstå iallafall, det gör jag inte själv.


Idag,
jag fick träffa älsklingsElin en snabbis över en baguette på stan. Jag fick ur mig förvånansvärt mycket om hur allt ligger till just nu, & hon förstår, det visste jag trots allt att hon skulle göra. Sedan bar det av till trafikskolan för en teorilektion om landsvägskörning och viltolyckor. Jag känner redan nu att min död kommer ske genom en trafikolycka, jag har en tendens av att titta ner på växelspaken läänge när jag ska växla, vilket leder till att jag snart är på vänster sida av vägen och far fram. Pappa kallsvettas.
Efteråt skyndade jag mig hemmåt för att hinna bänka mig framför tv:n lagom till Gossip Girl, just nu en av mina favoritsysselsättningar. Det blev en underbar Tisdag.
Imorn, som sagt ledig vilket ledde till att jag & mami ska ta en heldag på stan med lite shopping, för att sedan hitta något mysigt ställe där vi kan få i oss något gott att äta. Sedan blir det till att umgås lite med Marika, vilket var länge sedan nu.
 

                                                                                  Iskall? Läser du det här kommer du förstå,
                                                                                          jag bryr mig mer än vad du tror...


  image71

Kommentarer
Postat av: carro

Din text va jävligt intressant att läsa.. Har kännt och känner precis som du skrive. knepigt ...

2008-02-05 @ 23:54:32
URL: http://underbliven.blogg.se
Postat av: Din !

Finns här för dig fast du inte vill tro det gumman . jö det du mår bäst för , kmr alltid stå vid din sida va de en gäller . MÅ BRA !!

2008-02-06 @ 01:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0