Spontant balklänningsköp

Idag, jag vaknade runt halv tolv snåret, låg kvar i sängen ett tag till för att sedan komma på att jag skulle möta mami i stan halv 1. Nu blev det bråttom, sprang fram och tillbaka som en yr höna, höll min tallrik med fil och musli i ena handen medan jag försökte få på mig kläderna med andra. Sedan bar det av till bussen, som förövrigt var sen som vanligt.
Väl i stan tittade vi in på Rum&Kök och jag hittade genast en ljuslykta och en röd skål som fick följa med hem. Efter det styrde vi mot våxnäs för att storhandla mat, påväg dit passerade vi Klädtjänst och fick syn på alla balklänningar i skyltfönstret. Jag hade redan spekulerat över några på internet, framförallt en brun, men det skadade ju inte att titta, damen inne i affären var väldigt trevlig & serviceinriktad, hon slängde ett öga på mig, försvann sedan iväg för att komma tillbaka med en vacker olivgrön klänning med rosett i midjan. Och kan ni tänka er, den satt som gjutet!
Jag strålade med hela ansiktet och hon sa det att:
"Jag visste att olivgrön var din färg, det är inte många som kan bära upp en grön klänning, men kan man det ska man slå till direkt"
Wellwell, så var det slutdiskuterat. Jag blir olivgrön på balen.


Senare ikväll ska jag möta upp med marika, ska sätta saxen i hennes mammas hår. Första gången hon vågar låta mig göra det, & pga det blir jag lite nervös vilket jag aldrig är annars. Sedan ville Marika att vi skulle ta en sväng i hennes bil, men det blir en tidig kväll, praktiken kallar imorn.


                                                                   image72

Idag känner jag mig bättre, mycket glader & piggare. Jag hoppas detta håller i sig.
Dock är tankarna någon helt annanstans än var dom borde vara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0