All over and done with

Jag satt här, i all ro på mitt rum & skulle precis slå mig ner i soffan bredvid mami för att se på 2 & 1/2 men när telefonen ringde. Personen i andra änden ville ha tag på mig, hon var från något statistikföretag och ville snabbt ställa några frågor, javisst tänkte jag, I can do that. Trygghet & trakasserier handlade det om, och vem känner sig mer trygg i sin bostad än jag ?! Men allt eftersom hon ställde djupare och personligare frågor rev det lös sådant som jag kom på att jag aldrig direkt har berättar för någon förut, handen som höll i telefonluren började skaka och jag kände att tårarna var nära. All rädsla som jag begravt kom upp till ytan, sådant som jag gömt undan för att aldrig se tillbaka på koms ihåg som om det var igår.
Jag skulle aldrig ställt upp på den där telefonintervjun, låt sådant som är glömt & begravet få vara det !

För att koppla bort alla svidande tankar vore det skönt med en promenad nu, på med mp3:n, varma sockor och mössa. Mina promenader får mig att slappna av. Som sagt, det förflutna hinner på något sätt alltid ikapp.

Idag:
Klädsel, svart lång tunika, svarta mönstrade strumpbyxor, bruna stövlar.
Mysigaste, stora snöflingor föll ner utanför religionsfönstret i morse
Onödigaste, mitt maratonlopp till bussen förut, den var ändå försenad
Återkommande tanke, trots att snöflingor är mysigt var mina tankar någon helt annanstans,
SommarSommarSommar
Mp3, The Killers - When you where young,
          Kapten Röd - Stjärnorna finns där 
          Jay Green - U want what


Kommentarer
Postat av: Lindiz

Shit va bra den där Kapten röd låten var =)

2008-02-12 @ 11:49:46
URL: http://lindiz89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0