TänkAllaGånger...

Humöret går upp, men sen går det ner igen. Och de meningslösa & dystra dagarna är ofta många fler, det är inte så att jag är inne i någon sorts deprission, långt ifrån. Jag skrattar och ler, men ändå är det någonting som saknas. Någon som kännt så? Jag vet inte vad, vem eller varför men någonting fattas för att mina dagar ska kännas hela. Vissa situationer gör att mitt liv känns näst intill perfekt, det kan vara små saker som att sitta inne i lillebrors rum och spela Guitar Hero, umgås med älsklings Elin, eller alla lättsamma dagar med Line och Linda. & när jag dricker en vinare en lördagkväll tillsammans med Angelica, Madde och Johanna finns det inga problem i världen. Men så kommer man hem, råkar trycka på en speciell låt, och helt plötsligt är man alldeles tom.

image58 lillebror <3 (dock ganska mycket större än mig)

Sådana tillfällen då man känner sig så liten, då man vill att någon ska komma och skydda en från alla dessa känslor. Jag är så fruktansvärt överkänslig, sådant som andra släpper på ett ögonblick kan ligga och gnaga på mig i flera veckor. Jag håller fast så hårt i sådana ögonblick då verkligheten känns bättre än drömmarna, jag vägrar släppa taget om dom vilket gör att jag går runt och jämför varenda dag med just sådana där lyckliga och speciella tillfällen. Det gör ju att vardagarna oftast känns trista och gråa i jämförelse, förstår ni? Jag har ett helt lager i bakhuvudet gömt med stunder som jag vill minnas, alltid. Som jag så starkt vill uppleva igen, är jag en sådan person som lever i det förflutna ?
Det som ligger och gnager just nu är en speciell dag i somras, det var i Stoffes stuga utanför Sandviken. Jag hade hälsat på hans farmor och släkt, hans pappa hade bjudit oss på öl och korv med bröd. Jag och Stoffe satt i solen och bara såg på varandra. I bakgrunden spelades Kalle Bah - Ugly girls ( vilket gör att jag kommer älta detta ögonblick så fort jag hör den låten ), & jag tror aldrig jag varit så kär i hela mitt liv som just i den stunden.

Veckan, skola & praktik, inget nytt. Blir en hel del klippning på kvällstid vilket betyder mycket extra pengar, det säger jag inte nej till.
Helgen, den ser jag fram emot. Vi ska nämligen ta en favorit i repris, Jag & Johanna och förhoppningsvis Angelica ska dricka lite bål, umgås, prata och bara få vara.

     image59       image61

Kommentarer
Postat av: Linda

dinbög

2008-01-10 @ 19:18:04
Postat av: angelica

vi hade så kul i går gumman :D

en gång till ? :D

2008-01-13 @ 14:52:02
URL: http://angeliqasandahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0