Vinterland

Nån månad försent kom snön, igår var det snökaos runt om i Karlstad, idag har två av mina grannar kört fast med bilarna på våran gata, dom plogar inte så det går helt enkelt knappt att ta sig fram. Först nu känns det som om julafton vore på ingång, men icke. Vi går mot ljusare tider.
Men snö och kyla är mysigt, va precis och lämnade av älskling vid tågstation, nu bär det av hemmåt för honom. När jag sedan var påväg hem gick jag genom vita skogar och snöbeklädda berg, ungefär?! Snön knastrade under skorna och trots kylan kunde jag inte sluta le, som sagt mysigt.
Nu sover man själv igen, det enda som är bra med det här är att man hinner sakna varandra och varje gång vi ses känns som ett första möte, fjärilar i magen som om man vore nykär all over again.
Skolan imorn känns inte alls jobbig, skönt att få träffa sötnosarna igen, och otroligt skönt att faktiskt ha något att göra på dagarna, jag blir lätt rastlös.

Ifredags, jag & Stoffe, Linda & Samuel umgicks hemma hos Linda. Såg på film, spelade kort och drack vin. Grabbarna vann över oss i kortspel vilket nästan va tur, älskling är sådan dålig förlorare så hade nog inte orkat med hans sura miner.

image56       image57

Var jag förälskad i en dröm ? I något som jag målade upp i mina tankar, som en dans på rosor, problemfritt och spännande. Trodde jag på något som inte fanns ? Jag va kär i den jag själv hade skapat i mina tankar, jag va kär i ord på en skärm... Hur du kunde vara nonchalant och stöddig, men samtidigt helt underbar. Jag va kär i det sättet du gav mig vad jag ville ha, men inte helt fullt ut, hur du höll igen och hur jag då bara ville ha mer. Jag va kär i att sakna din närhet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman, du kanske slutar tidigt imorgon?
Följa med Samuel & mig till stallet o rida? ;D Bara vi i stallet också ! huhuhu, emelie rida på stora hesten ! ;)

2008-01-07 @ 02:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0