3 days to go...

Keff uppdatering verkligen, men det är kul & se att besökssiffrorna fortfarande håller i sig. Mycket har hänt sedan senast faktiskt, mitt planerade sommarjobb på Självfallet vecka 30 och 31 + halvtid till hösten blir inte av utan istället tog jag tag i något som jag konstigt nog faktiskt vill, & det är att läsa vidare till hösten. Linjen jag valt är företagsekonomi och den som från början fick mig in i dessa banor var min kära studievägledare på nobelgymnasiet, hon hade haft en diskussion med min mattelärare Eva & hon i sin tur hade påstått att jag var ett riktigt snille vad det gällde siffror och matematik. När jag sedan började tveka på vad jag egentligen ville göra efter skolan slängde min studievägledare upp en utförlig beskrivning av olika linjer och arbeten där det krävdes att man var "bright" i hjärnan som hon kallade det, & sedan var det klappat och klart. Vecka 30 och 31 fortsätter jag jobba där jag är nu, vi trivs så bra ihop jag & Chrille så vi ska umgås två veckor extra.
Utöver det var älskling och hälsade på mig i helgen, i fredags överträffade jag mig själv rejält och lagade till potatisgratäng, köttbullar och bea tills Christoffer skulle komma. Det var körigt sanna mina ord, såsen klumpade ihop sig dom första två gångerna, vissa köttbullar blev svarta osvosv. Men när älskling äntligen klev in genom dörren stod maten framdukad, precis så som det ska smaka & se ut och redo att ätas. Då var han mäkta stolt över mig.
Lördagen hade vi hört skulle bli kanonfin så lillebror och hans kompisar kom på den smarta idén att bege sig av mot Färjestad för att med hjälp av två gummibåtar ta sig genom hela stan via Klarälven för att tillslut komma till Romstad. Sagt & gjort, de packade ihop gummibåtar, en luftmadrass & bullar, jag var självklart nyfiken på hur detta skulle gå så med digitalkameran i högsta hugg drog jag med Christoffer mot Färjestad. Efter många om & men tog de sig iallafall ut i älven och jag & Stoffe begav oss hemmåt. Hörde dock en fågel viska i mitt öra att färden inte blev långvarig när himlen började mulna på och åskan satte igång.
Framåt kvällen var det lite småparty som stod på schemat, vi hamnade på Stockfallet tillsammans med Ankie (som var hemma från Norge äntligen), Malin, Ivar, Fredda & några. Vi blev dock inte långvariga utan åkte och hälsade på Linda en snabbis innan det bar av hemmåt ganska tidigt.

         Lillebror tycker att pumpen är
Karlstads stolthet :p                                                           till för klena killar.

    
  
                                                                   & så bar det av...

Tre dagar kvar innan en veckas ledighet, då ska det hinnas med att söka extrajobb på eftermiddags- eller kvällstid till hösten. Sedan ska jag även till Sandviken och hälsa på.
Imorn, rixfm festivalen står på schemat och hade jag inte jobbat på torsdag hade det blivit ordenligt med party, men det får helt enkelt vänta till helgen för då blir det att skaka rumpa tillsammans med Elin, Line & Linda. Känner på mig att det kommer bli en sjukt rolig kväll & då ska jag bannemej lyckas få med mig kameran ut.

 

Akon feat. Kardinal Offishal - Dangerous
Mange Schmidt - Inget att förlora


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0