Jobb & slit

Är det såhär det känns att kliva in i vuxenlivet alltså ? Jag är inte van det här alls, att gå från att ta varje dag som den kommer till att behöva planera allt för att orka & hinna med. Skolan var otroligt slapp i jämförelse, kanske borde vi lagt ner oss mer sista terminen istället för att fira studenten genom rejält festande flera månader i förväg. Men såhär i efterhand är jag ändå riktigt nöjd med betygen, & jag ångrar inte att vi levde som vi gjorde och tog oss tid för varandra de sista månaderna tillsammans. Jag vill tillbaka otroligt mycket, jag saknar er varje dag som går, jag saknar att kliva upp på morgonen för att pallra mig iväg till skolan. Inte en enda dag var jobbig, jag vaknade alltid med ett leende på läpparna redo för att träffa er igen. Menmen nu är det som det är, alla går igenom det och så även jag.
Idag, jobbade fram till halv 3 och sedan bar det iväg till trafikskolan för säkerhetskontroll på bilen. Har kommit förvånansvärt långt på så kort tid, det har gått fortare än väntat för nu är uppkörningen inte långt borta. Efter det skyndade jag mig hem för att duscha och göra mig iordning inför Rixfm festivalen som ägde rum i stan. Klockan 7 stod jag på torget tillsammans med Malin & Johanna och blickade ut över folkhavet som alla hade klätt upp sig i somriga kjolar & shorts. Solen stod nämligen högt på himlen och för första gången på länge kändes det att det var sommar. Uteserveringarna var fulla allihop och artister sjöng låt efter låt uppe på scen. Dock gick tiden fort och klockan 10 var jag hemma igen trots att kvällen för många var långt ifrån slut. Ska jag vara någorlunda pigg imorn gäller det att jag kommer i säng tidigt. Känns lite jobbigt då resten av familjen och vännerna fortfarande är ute i vimlet, men vad gör man ? Tjänar hellre ihop massa pengar så jag kan spara till något riktigt kul längre fram, det ser ut som det blir en mycket bra summa pengar nu under sommaren. Planerat har vi gjort & i augusti åker jag, Elin, Christoffer & Micke antagligen till Göteborg för lite uteliv & Liseberg, längtar.



Till helgen, på lördag blir det bad & sol för min och Elins del troligtvis hela dagen. Kanske hinner in till stan och shoppa ett & annat sommarplagg också, känner att det suger i fingrarna. På kvällen blir det utgång just like the old times, jag och elin på nattklubbens dansgolv, vi dansar oss svettiga långt in på småtimmarna, I like it.

                                                                                            <3


Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

God Kväll!



Kika gärna in hos mig om du har lite för dig :o)

2008-07-09 @ 22:51:05
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Stofflajto

Söt du är älsk !

2008-07-10 @ 23:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0