Hemska natt

Igår morse vaknade jag upp, illamående med huvudvärk och ont i halsen. Jag trodde självklart att det var alkoholen dagen innan som fick mig att må som jag gjorde, men fick sen reda på att det bara var en liten del av det. Fick inte i mig någon frukost alls, jag tog mig in mot stan och kände att jag ändå var tvungen att få i mig någonting för att illamåendet skulle gå över & lyckades runt 2 tiden trycka i mig en hamburgare med pommesfrites på Kenneths. Skakig i kroppen orkade jag ändå pallra mig iväg till trafikskolan för att plugga teori. Väl hemma var jag helt utmattad och kvällen bestod mest av sängliggande och en fruktansvärd smärta i magen. Under natten lyckades jag inte sova många timmar & när jag sedan vaknade upp tidigt imorse vek jag mig nästan dubbel av värken som hade blivit ännu värre. Morfars söta tant Ingegerd kom förbi och konstaterade att jag bestämt hade åkt på magkatarr. Förutom stress trodde hon det mestadels berodde på att jag äter dåligt och oregelbundet, med hjälp av några stora tabletter som smakar papper skulle det lindra det onda några timmar åt gången. Efter en ordentlig frukost fick jag lite extra krafter och tog mig iväg till skolan för att hämta några viktiga papper, men resten av dagen bestod av vila i solen. Självklart somnade jag och vaknade någon timme senare med sönderbrända axlar. Framåt eftermiddagen kände jag mig ändå bättre och orkade inte längre ligga hemma utan tog mig ut för att se vad resten av sommarKarlstad hade för sig. För herregud vilket underbart väder vi har, låt detta hålla i sig. Jag fixade mig iordning lite och styrde mot Bergvik för att strosa runt i några affärer, hälsade även på älsklingsElin på Kappahl. Efter det bar det av till Marika för att färga hennes hår, färgen hamnade lite överallt där den inte skulle hamna och det resulterade i en stor, brun fläck på min vänsterfot som vägrar gå bort.
Kvällen mestod sedan mest av att hjälpa Marika tanka & tvätta bilen. Ett & annat telefonsamtal fick jag, av den sorten jag verkligen inte hade väntat mig. Jag vet inte om det var alkoholen i dig som talade men jag försöker verkligen att ställa allt till rätta, trots det är ingenting bra nog för dig, snälla gör inte såhär.
Imorn, nationaldagen och det betyder i mångas fall, & oftast även mitt, lite festande tillsammans med dom närmsta. Men imorn består till största sannolikhet inte av alkohol, jag måste börja ta hand om min mage nu.

Förövrigt har det hänt ganska mycket på sista tiden, i helgen var jag och hälsade på i Sandviken. Första gången jag träffade Christoffer på fem månader, jag måste säga att det var efterlängtat. På lördagen var vi ut till hans stuga och åt mat tillsammans med hans mamma, pappa, lillasyster & storebror, dom välkomnar en alltid med öppna armar och jag har saknat dom något så fruktansvärt.

På måndag har vi balen och på torsdag tar jag studenten, äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0