Vinterland

Jag råkade precis hitta en film från Sälen som Karlstadkillarna vi festade med där uppe hade spelat in och lagt ut på youtube, herregud vad jag saknar Sälen. Trots det kan man i stort sett göra samma saker där uppe som här nere, man kan åka skidor, festa, besöka krogen, basta osv. Men stämningen blir långt ifrån densamma, långt ifrån lika mysig och spännande.
Att det var mycket snö uppe i Sälen vecka 9 såg vi som något självklart, dock var den inte fullt så välkommen i Karlstad när jag imorse tittade ut igenom fönstret och möttes av snöflingor och minusgrader. Jag som trodde att våran var här för att stanna nu, hade hängt undan vinterjackan för den här gången och istället plockat fram skinnjacka och pumps. Men icke, det var bara att dra på sig allt från sockor till vantar & halsduk igen.

image126

Imorn, en relativt stor dag tycker jag, jag fyller 20 år. Då är man väll näst intill vuxen, enligt mig, i vilket fall tyckte jag det när jag var mindre. Men nu när man faktiskt står här & precis ska ta klivet från tonåring till... ja vad? så känner man sig faktiskt inte fullt så vuxen. Tror dock att mycket det här året kommer att förändras från hur det varit innan, många saker som jag anser vara "vuxensaker"  kommer jag att gå igenom. Först & främst att ta studenten och även körkort, efter det är det jobb och lägenhet som väntar. Jag undrar åt vilket håll mitt liv har utvecklats när 2009 står på glänt ?!  Det är svårt att förstå att allt det här faktiskt händer, när man var 16 år kändes vuxenlivet som flera ljusår bort. Jag kan fortfarande känna värmen  och spänningen från sommarkvällarna när man var mindre, det känns som om det vore igår. Inga beslut behövde fattas, inga speciellt höga krav ställdes, man var ung, dum & obrydd och vuxna runt omkring accepterade det. Nu till sommaren är det jobb som står överst på schemat, nu behöver man prioritera andra saker än det man annars brukade tycka var så viktigt. Att ta varje dag som dom kommer känns inte längre som något man kan göra, man måste planera, ta tag i saker och ting, det går  för fort nu.

                                                                                                 En kall vinternatt i februari...


Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis på 20-årsdagen!! Ha en skitbra dag!!

2008-03-18 @ 09:55:33
URL: http://czaja.blogg.se
Postat av: Linis

grattis på 20-årsdagen :) !

2008-03-18 @ 20:05:57
URL: http://linanoleryd.blogg.se
Postat av: jess

Grattis på födelsedagen (i efterskott, sorry)
Hoppas du hade en bra dag! :D

2008-03-19 @ 09:22:17
URL: http://jessicafransson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0