17 maj 2008

Från en varm högsommardagsvärme, till regn, rusk och kyla. Inte kul alls. Sitter nu här iklädd  mjukisbyxor, stickade sockor &  t- shirt med fleeströja över men fryser ändå. Elementet går inte att vrida på varmare för jag har redan varit där & dragit på högsta möjliga, kanske ska jag gå & lägga mig en stund i solariumet, där är det värme.
Igår, projektarbetsredovisning i skolan, gick bättre än väntat och nu kan man äntligen lägga det åt sidan. Sedan bar det av till Frisörshoppen på Romstad för att inhandla borstar & curler till gesällprovet nästa lördag. Jag är nervös, det knyter sig i magen så fort jag tänker på det & jag ångrar i ärlighetens namn att jag anmälde mig. Menmen nu får man bita i det sura äpplet att man inte förberedde sig mer. Har iallafall bestämt mig för att göra mitt bästa sen får det går hur det vill, det är snart slut nu & studenten har aldrig varit mer efterlängtad. Kvällen igår blev helt underbar, grillning stod på schemat men på grund av vädret blev det helt enkelt stekta korvar med bröd hemma hos Malin istället. Lite senare dök även grabbarna Theo, DJerryH, Älex & Robin upp, vi drack, umgicks, dansade, skrattade och mitt humör var på topp hela kvällen. Jag älskar att umgås med dom, Elin, Malin, Johänni, Ankie, Madde & grabbarna, inga problem & inge tjaffs bara ärlighet rakt igenom. Dom får mig att le, & jag känner att klumparna i magen & alla oärligheter man varit med om försvinner så fort de finns i närheten.
Idag, jag & mami ska ut & övningsköra senare. Det går bättre och bättre men mamma skrattar fortfarande åt mig ibland, hon försökte igår lära mig att "gena" i högerkurvorna så jag inte hamnar med hjulen på fel sida sedan när jag kommer ut på vägen. Jag tror jag va mer nere i diket och körde än på själva vägen. Men nu ska jag iallafall iväg en sväng, behöver prata av mig lite & vem är bättre då än min alldeles egna baby.

Tänk va fel man kan ha om en person, du var nog inte fullt så ärlig som du ville få dig själv att framstå.

image153


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0