Ledig dag

Idag, jag tog faktiskt ledigt från skolan för att ta ett rejält tag i körkortet och plugga teori. & tänka sig det har jag faktiskt gjort, förutom en liten stund där runt 3 tiden då jag tog en vända på stan & fick tillslut med mig en brun/grön t-shirt hem från H&M. Utöver teoripluggning har jag även hunnit med att klippa Chrille och kusin, tjänat lite extra pengar som har åkt direkt ner i min spargris, har nämligen en sådan nu för tiden & den är riktigt full. Jadu ikväll vore det trevligt att umgås med de närmaste nu när det är så härligt väder, vet desvärre inte hur det blir med den saken då jag har en hel del annat som behövs göras. Förövrigt blev min studentklänning klar idag, DOCK blev den superkort, inte vad vi hade räknat med. Så går det när man inte har skillsen för att sy. & jag som faktiskt aldrig längre knappt går i kjol eller klänning, för tro mig det har jag fått höra, "Det är du & dina hundra par jeans, visa lite hud någongång, du var bättre förr". Men vafalls, jeans är slappt, skönt & snyggt. Ah skyll er själva för på studenten blir det hud kan jag lova.
Imorn åker vi med klassen på en roadtrip. Jag, Ankie, Johänni & Madde har fått låna mammas gula bil att ta oss fram med på vägarna. Skivorna är brända och fikat är packat, så jag hoppas på en riktigt trevlig dag.
Förövrigt kan jag säga att jag klarade inte hela Gesällbrevet, har nu kort afton, fönvågorna och helsolid form kvar. Men jag & Malin var nöjda ändå, de flesta där var sådana som redan jobbat något år och även dom kuggade. Vi tar igen det till hösten.

image161
En redigt keff hårdag resulterade i keps på skallen. Det var enklaste alternativet då duschen inte hanns med.

Nu blir det allvar, det är liksom nu eller aldrig ? Blir det ingenting nu, så vet jag att det aldrig kommer hända igen. Tråkigt att behöva kasta bort något som kunde blivit så fint, men isåfall kan jag bara skylla mig själv, för det är till största delen mitt fel, det vet jag. Det finns något som gör att trots all skit så hoppas vi på medgångar snart, & jag tror på det på fullaste allvar, det gör jag verkligen.

                                                                                    Kewd - En ängel från ovan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0