& så var det dags

Just nu mår jag inte bra alls, skakig i hela kroppen & magen vänder sig ut och in titt som tätt. Japp nervositeten spelar sitt grymma spel, imorgon är det nämligen dagen från helvetet. Gesällprovet står på spel, & jag kan lova att det är långt ifrån kul. 10 moment, allt ifrån klippning & färgning till permanent & kort afton, och allt ska sitta som gjutet, på bestämd tid även. Förra lördagen var det 1 person av 16 som klarade sina gesällprov, & imorn är det alltså min tur, Lycka till Emelie ! Dags att ångra sig nu att man anmälde sig, men det är tur att även Malin ska få stå ut med denna dagen imorn, vi får stå där sida vid sida & peppa varandra.
Idag, praktik på salongen hela dagen. Men det mesta av tiden har gått åt till att planera allt jag behöver ta med mig imorn, övrig tid gick åt till att klunka coca cola som en idiot & sitta och hyperventilera i köket. Men jag har bestämt mig för att jag gör mitt bästa, & sen får det helt enkelt gå som det vill. Helgen blir lugn, & då menar jag inte "utan-alkohol-lugn" då menar jag "inte-sätta-sin-fot-utanför-dörren-lugn". Ikväll ska jag slumra in tidigt i min säng, väckarklockan ringer nämligen 06.00 imornbitti. Då ska jag packa det sista & halv 8 är det samling i skolan. Dagen flyter på utan raster överhuvudtaget, förutom vid Lunch i 45 minuter. Klockan 20.00 imorn kväll får jag äntligen pusta ut igen, då är det över. Det går som det går och jag kommer bara vara glad att slippa tänka på det något mer nu innan studenten när det är så mycket annat. I vilket fall stupar jag nog i säng relativt tidigt imorn kväll, & sedan var det helt plötsligt söndag och hela helgen är förbi.
Till veckan ska jag ta tag i mitt körkort på allvar. Trafikskolan besöks både måndag & tisdag, heldagspluggning. Jag tänker inte kugga på teoriprovet, det finns inte i min värld. Till veckan ska vi även på utflykt med klassen till Värmskog, äta räkmackor på det kända räkmacksfiket & sedan får vi se vad våran lärare planerat mer. Och sedan på fredag bär det av, äntligen, jag längtar så det verker i varenda del av min kropp.

image162      image65
   
Imorn är det du & jag gumman <3  Det här klarar vi, right ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0