Sommarlördag

Idag är livet bättre än vanligt. Med 27 grader på min baksida i solen, en kall Loka med hallonsmak, solglajjor & iklädd bikini kan helgen inte bli mycket bättre än såhär. Under hela veckan har Karlstad badat i solens strålar, människor runt omkring börjar ta av sig de varma jackorna, brunbrända ben i korta shorts springer omkring på stan, & uteserveringarna är smockfulla. Det absolut bästa av allt är att det här bara är början, bättre blir det, vi har hela sommaren 2008 framför oss, snö & kyla blir det inte igen än på länge. I onsdags hade vi en heldag i solen jag & Malin. Lediga från skolan knata vi runt på stan för att inhandla solpuder, sedan bar det av till Pråmen där människor hade radat upp sig i solen för att få njuta av denna hetta. Efter ett tag dök Theo & Påhl upp och gjorde oss sällskap. När klockan blev runt 6 snåret pallrade vi oss iväg till en av alla uteserveringar för att ta en coca cola & svalka oss lite. Torsdag &  Fredag har tyvärr bestått av praktik vilket gjort att jag vistats inomhus i salongen, så nu gäller det att ta vara på helgen.
I torsdags gjorde jag även något som känns som en lättnad såhär efteråt. Jag tog tag i ett bekymmer som har luggit i gnagt på mig sen i måndags när ett sms damp ner i min mobil. Jag kände mig skyldig till vad som stod där och oron förföljde mig. Jag visste att jag var tvungen att förklara, tvungen att få honom att förstå, jag ber om ursäkt ifall jag har gett dig fel budskap. I vilket fall fick jag tummen ur i torsdags, ringde upp & förklarade att jag inte var redo, att jag behövde tid för mig själv först & främst. & tänka sig, en sten lyftes från bröstet direkt, vilken lättnad. Kan det alltid vara såhär lätt ?
Ikväll ska jag träffa Johänni, Angelica & Malin. Myskväll står på schemat, den här helgen går i lugnets tecken, så långt ifrån vilda dansgolv & höga klackar man kan komma.

       image153                 image154

En solnedgång, som gav ett löfte om förevigt. Gröna ögon, så intensiva.
Ljumma sommarnätter långt hemifrån, brunbrända kroppar som andades tillsammans...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0