Bra helg

I fredags packade jag mina saker och satte mig på 11.15 bussen mot älskling & Sandviken. Med träsmak i baken och kurrande mage steg jag av i ett blåsigt Sandviken och Christoffer fanns där för att hämta upp mig. Det blev hem för att slänga i sig alldeles för mycket tacopaj, till efterätt hade älsklings farmor bakat sockerkaka för att fira att jag klarade körkortet, hur söt är inte hon ? Efter det rullade vi till soffan för att mysa framför en film, somnade snart in liggandes i soffan efter en allt för lång bussresa.
Lördag, efter många protester lät Christoffer mig äntligen få köra hans bil. Vi siktade mot Valbo köpcenter och det var minsann en svettig och nervös Stoffe som klev ur bilen på parkeringen. Jag inhandlade ett halsband på GT och baby ett par fina skor på Stadium, vi strosade runt i köpcentret men snart ringde Janne och Rosa & tyckte vi skulle pallra oss ut till Stoffes stuga för att äta pizza. Ännu en gång lyckades jag tjata till mig att få köra, Christoffer hade inte mycket till val utan jag fick min vilja igenom men han var mycket noga med att hålla koll på precis allt jag gjorde, vilka växlar som las i, vilken hastighet jag hade osvosv. Väl framme klämde vi i oss en varsin pizza allihop för att sedan slå oss ner på altanen vid vattnet & prata bort några timmar. Framåt kvällen åkte vi in till Sandviken igen jag & Christoffer, jag sprang in på Maxi en snabbis och inhandlade vindruvor & vattenmelon för att sedan bänka oss i soffan hemma framför Pearl Harbor.
Söndag, Stoffes lillasyster hade fotbollsmatch så efter att jag hämtat ut mina tågbiljetter åkte vi iväg till Stensätra för att titta. Jag skulle bestämt se hela matchen så med gaspedalen i bott fick älskling köra mig till tågstationen efteråt för att jag skulle hinna med tåget. Halv 11 igår kväll var jag hemma i Karlstad igen, sliten i hela kroppen så det fick bli sängen direkt.

Det är sådana här dagar som gör att jag förstår varför jag dras tillbaka till dig gång på gång. När stunder mellan oss är bra är dom inte bara bra, utan dom är helt jäkla perfekta.

Idag var jag uppe med tuppen för att ta kvart över 7 bussen till skolan & Mattestugan som har dragit igång. Allt för trött drog jag på mig vad som fanns närmast, mina svarta mjukisbyxor & lillebrors oversize luvtröja. Nu är jag hemma igen och funderar på vad jag ska spendera dagen med, ska iallafall träffa Elinbaby senare.


Tillsammans medverkade ni i dom 3 bästa åren i mitt liv. Att gå till skolan på morgonen var för mig som ett treårigt långt sommarlov. Tre år av skratt, tokigheter, utflykter och allt för mycket festande satte djupa minnen i mig. Det känns fortfarande inte verkligt att vi aldrig mer kommer sätta oss i Nobelgymnasiets lektionssalar, att vi aldrig mer kommer dansa runt till hög musik i skolans Frisörsalong eller fördriva tid med poker och Neger&President i Caféterian. Än idag kan jag vakna på morgonen och tro att jag snart ska sätta mig på skolbussen till Nobelgymnasiet för att gå igenom ännu en skoldag tillsammans med er, precis som förr. Men Madde & Ankie är i Stockholm, Malin tillbaka i Härjedalen & Johanna träffar jag (trots att vi bor i samma stad) allt för sällan. Jag älskar och saknar er.



Kommentarer
Postat av: XONX

snygg blogg :D

Besök gärna min blogg :)

2008-09-01 @ 12:38:00
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: XONX

man gör det i photoshop :)

2008-09-01 @ 12:43:54
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: johääni

Jag saknar dig varje dag, älskade Emelie. du är den finaste som finns.

2008-09-03 @ 11:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0