Fullspäckat schema!

Nyligen hemkommen från en välbehövlig promenad i höstens mörker. Både igår och idag har jag haft fullt upp, igår eftermiddag runt 5 tiden hämtade jag upp Elin för att åka till Skoghall och färga hår & klippa. Malin och Marika är avancerade när det gäller färg, det är inte bara en enda som ska i. Efter massor av folje, ett badkar full i färg & sönderblekta mjukisbyxor var vi äntligen klara. Resultatet blev snyggt, jag & Elin satte oss i bilen klockan 23.00 för att äntligen rulla hemmåt till sängen.
Idag, började inte förrän 13.00 men var ändå skapligt trött när jag klev ur sängen. Matten tar kol på mig snart, jag trivs som fisken i vattnet i klassen men det tar betydligt mycket mer av min tid än jag trodde. Efter skolan lyckades jag äntligen inhandla en stickad halsduk inför höstens kyla innan jag satte mig på bussen hemåt. Väl hemma bar det av igen, med pappa till posten för att hämnta ur mitt körkort som äntligen kommit : ). Fotot var dock inte okej !! Resten av kvällen har jag spenderat med huvudet nere i Matteboken, 10 timmar i veckan räknade dom med att man skulle behöva läsa. Jag är, utan att överdriva, uppe i runt 20 timmar.
För att sedan kunna koppla bort en stund tog jag mig som sagt en promenad trots att klockan började bli sent, med mp3 i öronen och tjock höstjacka var det de skönaste jag gjort på hela dagen.
Imorn, börjar även då 13.00 men har gett mig fan på att klara den här Matten så jag ska besöka Mattestugan 10.00, sedan blir det räkning fram till 15.00 så jag hoppas jag efter det ska kunna lägga pluggandet åt sidan resten av dagen. Imorn kväll ska nämligen jag & Linda iväg på NewSkin, har inte riktigt förstått vad det är men de visar tydligen olika krämer, inpackningar, schampon & dylikt för hår & kropp. Ska bli intressant & kanske kan jag även få en & annan kräm med mig hem, jag tar inte speciellt bra hand om mitt hår & min hud men det ska det bli ändring på.

Mami kom hem med en jättesöt klänning förut som hon tyckte jag skulle ha på dopet på Lördag då kusins barn Tess ska döpas. Världens sötaste lilla bäbis, ler redan det absolut finaste leende trots att hon fortfarande är tandlös.
Nej nu ska jag inta sängen & ringa älskling för att säga godnatt, saknar honom otroligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0