Karlstad

En hyffsat liten stad om man jämför med andra städer i Sverige, trots det har vi haft två mord på mindre än en vecka. Fyra mord sen i början av sommarn läste jag i tidningen. Hemskt som fan, absolut, & det har väll inte missats av någon har jag märkt då det skrivs om det på varenda blogg i hela Karlstad.
Utöver det läser man dagligen om våldtäkter, rattfyllor, personer runt omkring oss dör hit & dit, i trafikolyckor till största del & det har det varit många det här året. Karlstad är en liten stad vilket gör att alla vet vilka alla är, det finns en hel del skitsnack & falska leenden. Även bland vänner man trodde stod en nära. Men så ser det säkert ut i det flesta städer.
I vilket fall, idag när jag stegade ut genom dörren lyste & värmde solen mer än vad den gjort på ett bra tag nu. Den gör att hösten inte alls blir lika kall & mörkt, tillsammans med lövens alla färger var det trevligt som fasiken & gå till skolan i morse. Jag har bott här i stort sett hela mitt liv, & det är som Snook säger i låten Kommer ifrån:

" Det kommer aldrig någonsin vara perfekt, heey.
  Men det är där jag kommer ifrån.
  & vart jag än kommer & går,
  är det någonting som jag aldrig kommer ifrån"



Igår, älsklingsElin ringde & berättade att hon var sjuk, stackare. Så runt 7 tiden bestämde jag mig för att muntra upp henne med lite sällskap & första klassig CocaCola i glasflaska från Hagahallen. När jag väl kom tid märktes det väl på henne att hon va rastlös som bara den efter att ha suttit inne hela dagen, så vi tog oss en roadtrip. Styrde vårt mål mot Kil för lite sevärdheter tänkte vi, efter några mils åkande kom vi dock överens om att vi måste åkt fel. Så sant som det var sagt, sekunden efter åkte vi förbi skylten Grums Kommun, långt bort åt helvete. Menmen inga sura miner för det, vi åkte igenom Grums & vidare mot Vålberg & Edsvalla för att tillslut åka hemmåt. Tillsammans med Elin, en dunkande stereo & stjärnklar himmel kan det inte bli misslyckat.
Innan vi var hemma mötta även upp Linda en snabbis för lite catching up då hon har kommit hem från Mellerud där hon har varit hur länge som helst nu.

Nu ska jag iväg & klippa Marikas mamma & co, en gång i månaden är det dags för dom att trimma frisyren, riktiga stamkunder det där : )
Extra klirr i kassan iallafall, & på torsdag kommer lönen och då ska äntligen klippa mig hos Johänni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0