Seg söndag blev bra söndag...

Rastlös & på kasst humör bestämde jag mig för att göra något av min dag, klämde i mig en fet WhopperMeal & tog sedan bilen till Bergvik för lite ärenden. Mötte Elin på parkering så hon blev med till apoteket en snabbis, inhandlade sedan en coca cola för att få tillbaka lite energi. Besöket på Bergvik blev inte speciellt långvarigt, snart var vi påväg hem igen men när jag släppt av Elin hade jag fortfarande ingen lust alls att ligga hemma och dega så helt att bero på ingenting vände jag & åkte mot Forshaga. Forshaga ja, det var år & dagar sedan jag va där sist, men det såg precis ut som jag minns det, så som det såg ut då jag & Elin spenderade näst intill varenda lediga tid vi hade där. Sena vinterkvällar på Forshagas ungdomsgård tillsammans med bästa sällskapet. Efter skolan satte vi oss på våra mopeder & for längst banvallen mot Forshaga. Vilka tider.
När jag ändå va på G att uppleva gamla minnen tog jag vägen förbi Ulvsby när jag åkte mot Karlstad igen, Elins hemmatrakter. Tog Alstervägen hem & det va inte igår. Vackert det är där, att åka förbi åker efter åker, stora ängar & sjöar, att solen var påväg ner gjorde det inte mindre fint. Jag längtar tillbaka, bland dom bästa tiderna i mitt liv. Som pricken över it stannade jag till nere vid vattnet vid Alster, där känner jag mig som hemma. När jag blir äldre & har skaffat barn & familj är det precis sådär jag vill bo, i ett stort hus nära vattnet ute på landsbyggden. Värmland är allt bra vackert.




Tog kort med mobilen : )

Har fått ärva morfars gamla dator & den funkar konstigt nog bättre än vad min gjorde. Nu kan jag äntligen lägga in bilder från mobilen.
Ska mysa ner mig i soffan nu tillsammans med mami & pappa i väntan på Ensam mamma söker. Min sega & jobbiga söndag som endast såg ut att bestå av ett kasst humör blev alldeles för bra tillslut.

                                                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0