VIP-kväll på Seat.

Igår kväll efter NewSkin-mötet satte jag mig i bilen för att bege mig hemmåt. Men med nybränd skiva i cd-spelaren bestämda jag mig för att ta en tur runt Karlstad i höstens mörker. Hur mysigt som helst. Ca 45 minuter senare vände jag om för att rulla hemmåt, då ringde mami på mobilen och undrade om jag inte kunde tanka på hemvägen. Tanka? Jag? Jag begav mig av mot Statiol på Gruvlyckan med allt för höga tankar om mig själv, väl framme tog det några varv runt pumparna på bensinstationen innan jag förstod vilken sida jag hade tanklocket på, jag stod sedan och väntade & väntade men ingen bensin kom hur hårt jag än höll in spaken, kom sedan tillslut fram till att jag var tvungen att trycka på 95blyfri knappen. Slutligen när jag 20 minuter senare stegade in för att betala, ganska nöjd över mig själv, & sa klart & tydligt "tankning nummer 7"  säger killen bakom kassan "jo jag har hunnit märka det" & försöker med alla krafter han har att hålla sig för skratt. Wellwell, alla är vi barn i början.

Idag,
allt för mycket Matematik & allt för lite tid känns det som. Men har iallafall suttit i skolan i fyra timmar nu på förmiddagen och räknat så papperet glödde, trots att det skulle behövas tänker jag inte öppna matteboken förrän på Söndag igen, nu har jag tagit helg!
Ikväll har mami anmält oss på VIP-kväll på Seat, då hon är stolt ägare av en gul sådan. Undrar allt hur detta kommer sluta, en riktig Svensson-familj (om man får tro Christoffer rätt) på VIP-kväll med massor av brats. Hörs ju på långa vägar att detta inte hör ihop, till råga på det ska man även vara uppklädd. Jag undrar om detta betyder kavaj&finbyxor-uppklädd? Jag har iallafall rotat som en dåre i garderoben & hittade tillslut åt en svart tunika, svarta strumpbyxor, beiga stövlar & en svart scarf, är jag uppklädd nog då tro? :p Bild kommer senare.
& ännu senare ikväll ska jag hämta upp älsklingsElin, vi ska & köpa hårfärg äntligen, & sedan ta en tur med bilen i ett just nu Studentfirande Karlstad då nollningen är i full gång.



Bästa människan som finns på hela jorden är Elin, det finns absolut ingen som ens känner mig i närheten så bra som hon. I snart 7 år har hon varit min andra halva, den som upptar störst del av mina tankar. Hon läser mig som en öppen bok & står alltid med armarna öppna redo för att trösta när det behövs. Hon är den som förstår när alla andra inte har en aning, den som har sett mig gråta, den som har sett mig skratta, den som blir stolt över mig när jag lyckas, men även den som älskar mig lika mycket trots att jag ibland misslyckas. Hon är den vackraste människa, både på utsidan & på insidan. Genom sena sommarnätter & kalla vinterdagar, genom 40års krisen & ansiktslyften :p haha, ne skämt & sido, genom allt kommer hon alltid vara Min Elin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0