Att släppa taget...

Att släppa taget om en person som man för en stund trodde att man skulle leva resten av sitt liv tillsammans med kan vara ett helvete att gå igenom. Jag visste inte hur det kändes förrän januari 2011.

Mitt liv har varit ganska harmoniskt och lätt genom åren.
Människor runt omkring har fått sina drömmar krossade och sina förhoppningar förstörda.
Men jag visste inte hur det kändes att försöka hålla fast vid någon som vill gå åt motsatt håll. Det kan väll inte va så jäkla svårt tyckte jag, there are plenty of fish in the sea. Men januari 2011 fick jag känna på hur det känns att förlora det man älskat under alldeles för lång tid. Vi funkade inte ihop.
Och tro mig det kändes.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened

Men jag har lärt mig att smärtan går över. Att gå vidare är "lättare sagt än gjort" säger många, men det kan vara precis så lätt som du gör det till. Man kommer gråta sig till sömns oändligt jävla många nätter, man kommer säkert tappa lusten att leva för en sekund, speciellt om man varit tillsammans en längre tid. Men vafan, det går över! Fixar jag det så klarar du det. En vacker dag vaknar man upp och inser att hjärtat inte gör lika ont längre. & då får man en kick att ta igen allt det man har missat som man alltid velat göra. Resa överallt och ingenstans, festa sönder till tidigt på morgontimmarna, prioritera intressen, vänner och familj, besöka varenda festival under hela sommaren & kyssa hetaste killen på dansgolvet. Allt detta utan att ha någon annan att tänka på än sig själv.
Sommaren 2011 blev en av dom bästa i mitt liv, och mitt hjärta Malin har varit vid min sida hela tiden <3


There’s no need to miss someone from your past- There’s a reason they didn’t make it to your future.
Det säger väll allt?

Nu är min lunch slut, Back to work

                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0